top of page
Kjøpsinfomasjon

Vilkår og betingelser

1. Frakt, henting og levering

 

Frakt: Standard frakt er kr 79.- i Norge. Beløpsgrensen for fri frakt er kr 799,-. Ved kampanjer kan dette endres. Enkelte møbler sendes ikke, men dette er opplyst i annonsen.

 

Henting: Varer kan sees/hentes på vårt hentested på Grefsen i Oslo etter avtale (primært utenom vanlig arbeidstid). Vi ønsker at alle ordre hentes innen 4 uker, dersom annet ikke er avtalt. Absolutte hentefrist er 3 mnd.

 

Levering: Bor du i Oslo, betaler du ingenting ekstra for å få ordren levert personlig på døren (kr 79.- eller gratis om du handler for over kr 799.- ). Vi tar kontakt på forhånd for å avtale et passende tidspunkt, levering vil for tiden skje utenom vanlig arbeidstid. Vi leverer også småmøbler som ikke sendes i Oslo. Store møbler som feks. salongbord, kjøkkenbord, sofaer og andre møbler i samme størrelse leveres i utgangspunktet ikke uten en forhåndsavtale. Ta isåfall kontakt for et pristilbud før bestilling.

 

Vi setter stor pris på at du er tilstede til avtalt tid, så vi unngår bomtur. Ved bomtur som skyldes kunden, må levering avtales og betales på nytt.

 

2. Ordrebehandling

 

Behandlingstid: Vi har for tiden en ordrebehandlingstid på inntil 3 virkedager, noe lengre behandlingstid kan forekomme i perioder med stor pågang eller i ferieperioder. Du vil få tilsendt en ordrebekreftelse på epost etter bestillingen er gjennomført. Deretter vil du få beskjed når ordren er klargjort og klar for henting, levering eller er sendt.

 

3. Betaling

 

Betalingsmetoder: Hos oss kan du betale med Vipps, kort eller Paypal. Vi tar dessverre ikke kontanter. Velg "frakoblet betaling" dersom du ønsker å betale med Vipps og betal deretter til vippsnummeret du får oppgitt.

 

Ved henting og levering foretrekker vi betaling ved bestilling, men det er også mulig å betale ved levering på døren/henting om man vil se varene før kjøp. Dette må isåfall avtales på forhånd/ved bestilling.

 

4. Angrerett og retur

 

Angrerett: Vi har angrerett på nettkjøp innen 14 dager fra varen er mottat. Det er viktig at du gir oss beskjed om du vil angre kjøpet ved å fylle ut tilsendt angrerettskjema. OBS: å unnlate å hente varen anses ikke som bruk av angreretten. Varene må være i samme stand som ved kjøpstidspunktet og evt fraktkostnader må betales av kjøper.

Tingenes tilstand: Vi ønsker å gi kunden gode produktbeskrivelser i kjøpsannonsen hvor vi opplyser om evt feil eller mangler. Kvalitet på tingene vi selger er svært viktig for oss og vi ser nøye over gjenstandene før de selges. De kategoriseres etter tilstand: meget god eller god. Det samme gjelder for lamper, de blir også funksjonstestet og sett over. Ledning og støpsel blir byttet ved behov. Men vi selger brukte gjenstander som kan ha mangler og bruksslitasje. 

Reklamasjon:  Skulle varen ha en mangel, som vi ikke har oppdaget eller opplyst om, ber vi om at du at du tar kontakt med oss så finner vi selvfølgelig en løsning!

 

5. Uavhentede ordre/pakker

 

Uavhentede ordre: Ordre som ikke blir hentet etter vår absolutte hentefrist (3 mnd), kan bli kansellert og gitt et gebyr på inntil kr 100.- I tilfeller der vi ikke hører noe fra kunden og vi har gitt minst 3 varsler om henting, kan ordrer bli kansellert før 3 mnd har gått (men etter 4 uker). 

 

Uavhentede pakker: I tilfeller der pakken ikke blir hentet på Posten av mottaker fordi kunden angrer kjøpet ved henting (men ikke har gitt oss beskjed eller fylt ut angrerettskjema) vil kunden få et gebyr på inntil kr 200.- når ordren blir kansellert. Dette blir da trukket fra ved kanselering av ordre og tilbakebetaling for kjøpet. Gebyrene dekker porto og andre kostnader vi har fått pgr manglende henting.

 

I tilfeller der kunden ikke kansellerer ordren, men ikke har fått hentet pakken innen fristen, vil kunden måtte betale faktisk porto (varierer) for å få pakken tilsendt på nytt.

Julelevering
Kontaktinfo
bottom of page