top of page
Kjøpsinfomasjon

Vilkår og betingelser 

- for våre produkter og tjenester 

 

Nettbutikk

 

1. Frakt, henting og levering

 

Frakt: Standard frakt er kr 79.- i Norge. Beløpsgrensen for fri frakt er kr 799,-. Ved kampanjer kan dette endres. Enkelte møbler sendes ikke, men dette er opplyst i annonsen.

 

Henting: Varer kan sees/hentes på vårt hentested på Grefsen i Oslo etter avtale (primært utenom vanlig arbeidstid). Vi ønsker at alle ordre hentes innen 4 uker, dersom annet ikke er avtalt. Absolutte hentefrist er 3 mnd.

 

Levering: Bor du i Oslo, betaler du ingenting ekstra for å få ordren levert personlig på døren (kr 79.- eller gratis om du handler for over kr 799.- ). Vi tar kontakt på forhånd for å avtale et passende tidspunkt, levering vil for tiden skje utenom vanlig arbeidstid. Vi leverer også småmøbler som ikke sendes i Oslo. Store møbler som feks. salongbord, kjøkkenbord, sofaer og andre møbler i samme størrelse leveres i utgangspunktet ikke uten en forhåndsavtale. Ta isåfall kontakt for et pristilbud før bestilling.

 

Vi setter stor pris på at du er tilstede til avtalt tid, så vi unngår bomtur. Ved bomtur som skyldes kunden, må levering avtales og betales på nytt.

Dersom noe skulle gå i stykker: Vi har sendt mange ordrer gjennom årenes løp, og heldigvis opplevdd svært sjeldent at noe har gått i stykker på veien. Dette er fordi vi pakker ekstremt godt og tar høyde for at det både er skjøre ting og at pakkene kan få hard medfart. Så dette er i utgangspunktet ikke en så veldig aktuell problemstilling,- MEN dersom uhellet skulle være ut,  og ordren ikke kommer hel frem, vil kunden få erstattet varene med en ny vare eller pengene tilbake. 

 

2. Ordrebehandling

 

Behandlingstid: Vi har for tiden en ordrebehandlingstid på inntil 3 virkedager, noe lengre behandlingstid kan forekomme i perioder med stor pågang eller i ferieperioder. Du vil få tilsendt en ordrebekreftelse på epost etter bestillingen er gjennomført. Deretter vil du få beskjed når ordren er klargjort og klar for henting, levering eller er sendt.

 

3. Betaling

 

Betalingsmetoder: Hos oss kan du betale med Vipps, kort eller Paypal. Vi tar dessverre ikke kontanter. Velg "frakoblet betaling" dersom du ønsker å betale med Vipps og betal deretter til vippsnummeret du får oppgitt.

 

Ved henting og levering foretrekker vi betaling ved bestilling, men det er også mulig å betale ved levering på døren/henting om man vil se varene før kjøp. Dette må isåfall avtales på forhånd/ved bestilling.

 

4. Angrerett og retur

 

Angrerett: Vi har angrerett på nettkjøp innen 14 dager fra varen er mottat. Det er viktig at du gir oss beskjed om du vil angre kjøpet ved å fylle ut tilsendt angrerettskjema. OBS: å unnlate å hente varen anses ikke som bruk av angreretten. Varene må være i samme stand som ved kjøpstidspunktet og evt fraktkostnader må betales av kjøper.

Tingenes tilstand: Vi ønsker å gi kunden gode produktbeskrivelser i kjøpsannonsen hvor vi opplyser om evt feil eller mangler. Kvalitet på tingene vi selger er svært viktig for oss og vi ser nøye over gjenstandene før de selges. De kategoriseres etter tilstand: meget god eller god. Det samme gjelder for lamper, de blir også funksjonstestet og sett over. Ledning og støpsel blir byttet ved behov. Men vi selger brukte gjenstander som kan ha mangler og bruksslitasje. 

 

5. Uavhentede ordre/pakker

 

Uavhentede ordre: Ordre som ikke blir hentet etter vår absolutte hentefrist (3 mnd), kan bli kansellert og gitt et gebyr på inntil kr 100.- I tilfeller der vi ikke hører noe fra kunden og vi har gitt minst 3 varsler om henting, kan ordrer bli kansellert før 3 mnd har gått (men etter 4 uker). 

 

Uavhentede pakker: I tilfeller der pakken ikke blir hentet på Posten av mottaker fordi kunden angrer kjøpet ved henting (men ikke har gitt oss beskjed eller fylt ut angrerettskjema) vil kunden få et gebyr på inntil kr 200.- når ordren blir kansellert. Dette blir da trukket fra ved kanselering av ordre og tilbakebetaling for kjøpet. Gebyrene dekker porto og andre kostnader vi har fått pgr manglende henting.

 

I tilfeller der kunden ikke kansellerer ordren, men ikke har fått hentet pakken innen fristen, vil kunden måtte betale faktisk porto (varierer) for å få pakken tilsendt på nytt.

 

Fiksetjeneste

1. Vurdering 

Etter vi har mottat din fikseforespørsel, vil vi komme tilbake med en vurdering på om lampen kan fikses og et foreløpig prisestimat for jobben inkl. deler og evt frakt. Vi avtaler overlevering og sender deg en kvittering og oppsummering på hva vi har blitt enige om skal fikses, til hvilke pris etc. Om prisestimatet endrer seg etter mottak, vil vi alltid ta kontakt med deg for godkjenning. Ved mottak ønsker vi helst lamper uten glasskuppler, skjermer osv. 

2. Henting, frakt og levering

Kunden kan levere inn på vår adresse i Kjelsåsveien 49J, etter avtale. For tiden har vi inn/utlevering på mandager og tirsdager, etter kl 18. Vi kan også hente lampen hjemme hos deg for kr 79.- per tur i Oslo (på kveldstid etter avtale). Ved bomtur som skyldes kunden, må levering avtales og betales på nytt. Vi tar også imot og returnerer lamper per post (inntil en viss størrelse), mot at kunden dekker porto og et gebyr på kr. 99.- 

3. Ekstratjenester 

Vi tilbyr også tjenesten "hjemmefiks" for kr 500.- ekstra (pris for fiksing, deler osv kommer i tillegg). Da kommer vi hjem til deg og fikser lampen på stedet (på kveldstid) og vi kommer evt tilbake dersom vi må se lampen først/ved behov. Dersom vi ikke klarer å fikse lampen, gjelder fortsatt vår garanti med at du ikke betaler noe for fiksingen, men kun hjemmefiksgebyret på kr 500.-. Denne tjenesten har behandlingstid på ca 2 -3 uker fra avtaleinngåelse. 

3. Leveringstid 

Vi har for tiden 4-6 ukers leveringstid på produkter til fiksetjenesten. Leveringstiden varierer, basert på pågang og hvor komplisert arbeidet er og kan derfor ta både kortere og lengre tid en dette. 

4. Betaling

Vi tar kort og Vipps. Betaling skjer først ved henting på kortmaskin eller til vårt vipps bedriftsnummer 548871 (ikke vårt tlf nr).

 

Om vi ikke klarer å fikse lampen din, betaler du heller ingenting (bortsett fra faktiske kostnader/utlegg vi har hatt). Dette kan feks være kostnader til frakt, innkjøp av spesialdeler osv

5. Markedsføring og tilbakemeldinger

Etter endt oppdrag er ferdig, kan vi be deg om en tilbakemelding på hvordan du opplevde tjenesten. De som bidrar med tilbakemeldinger, blir med i trekningen av et gavekort på kr 500.- som takk for hjelpen. Vi ønsker også å vise frem fikseoppdragene på nettsiden og vil derfor for ordens skyld be om lov til å publisere disse produktbildene vi har tatt. Begge deler er frivillig og om du vil, kan du også være anonym. Om vi ikke hører fra deg, så foretar vi oss ingenting.  

Keramikkavd.

1. Påmelding 

Påmelding gjøres ved å først melde din interesse og deretter booke kurs online etter du har blitt tildelt en dato. Deretter får du tilsendt en ordrebekreftelse (med angrerettskjema) og kursleder vil ta kontakt med deg med praktisk informasjon før kurset starter. 

2. Betaling 

Betaling skjer ved booking, per Vipps eller kort. 

3. Endring/ombooking

 

Påmeldingen er bindende (dersom ikke angrefristen er gjeldende), men det er mulig å endre dato og navn på deltager. Dette kan gjøres inntil 48 timer før kursstart, etter dette kun ved sykdom. 

3. Angrerett

Vi har 14 dagers angrerett og i denne perioden kan avtalen kanselleres og endres (og beløpet refunderes). Dersom kurset gjennomføres før 14 dager er gått, vil angrefristen gjelde frem til dato for gjennomført kurs. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, ber vi deg fylle ut mottat angrerettskjema og sende oss per epost. 

4. Annet 

Leire er et naturmateriale og kan noen ganger være uforutsigbart å jobbe med og uventede ting kan skje (ting kan feks gå i stykker ved brenning). Vi har derfor ikke "perfekthetsgaranti" på det som produseres på kurs og workshops, men vi er opptatt av å gi deg de beste forutsetningene for å lykkes og en god læringsprosess. Ellers er det viktig at deltagere har satt seg inn i og følger verkstedreglene på kursene for å sikre HMS. 

Vi vil informere om at våre vilkår kan endres ved behov. Det er vilkårene som gjelder ved bestilling som gjelder for deg som kunde, så det er viktig at disse er lest og forstått ved avtaleinngåelse. Ved en eventuell reklamasjon på våre produkter og tjenester, ber vi deg ta kontakt med oss innen rimelig tid på: post@kraftverkdesign.no

Fiksetjeneste
Vilkår kurs
Kontaktinfo
bottom of page