Kjøpsinformasjon

1. Frakt og levering

 

Sommeren 2021

I Juli og August vil det være feriemodus hos oss, som betyr at ting tar litt lengre tid enn vanlig. 

Sending 

Ved sending av varer innenlands er fraktkostnad alltid kr 99.- som standard. Varen(e) sendes med Posten/Bring og som pakke med sporing. Fri frakt ved bestillinger over kr 800. Litt større møbler sendes ikke, men det er opplyst i annonsen der produktet ikke sendes. 

Henting og levering 

Alle varer kan hentes i vårt showroom på Linderud i Oslo. Varer kan for tiden hentes utenom normal arbeidstid etter nærmere avtale. Hentefristen er 4 uker fra bestillingstidspunkt, dersom ingenting annet er avtalt. Er ordren fortsatt ikke hentet etter 8 uker, får man refundert bestillingsbeløpet minus et gebyr på inntil kr 200. 

 

Alle som bor i Oslo får varene automatisk levert på døren av oss for standard frakt, kr 99. evt gratis om man handler for over beløpsgrensen for fri frakt.  Dette gjelder også de aller fleste møbler, også der det er opplyst at møblet ikke sendes. Unntaket er store møbler som feks. salongbord, spisebord ol. For tiden leverer vi utenom normal arbeidstid etter nærmere avtale. 

Ordrebehandling

Etter bestillingen er mottatt vil du få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post. Deretter (og senest innen 5 virkedager) vil du også få en e-post når ordren er klargjort og klar for henting/levering, evt sporingsnummer. Noe lenger behandlingstid må påberegnes i ferieperioder og perioder med stor pågang. 

2. Betaling

Hos oss kan du betale med Vipps, Paypal eller kort og vi tar dessverre ikke kontanter.  Om du ønsker å betale med vipps, belger du "frakoblet betaling" ved utsjekk og vippsnummeret kommer opp. Betalingen legger du deretter manuelt inn i Vipps. . 

3. Bytte og retur

Bytterett

Er du ikke fornøyd, kan du få byttet varen innen 14 dager fra varen er mottatt (gjelder ikke salgsvarer).  Porto eller levering ved bytte, står kjøper for selv., så sant det ikke er en reklamasjon.  

Angrerett 

Dersom du skulle angre kjøpet har du også 14 dagers angrerett på nettkjøp. 

Fyll ut angrerettskjema som følger med ordrebekreftelsen. Evt porto eller levering betales av kjøper. 

Ved bytte eller angret kjøp må varen være i samme stand som ved kjøpstidspunktet.

Tingenes tilstand/reklamasjon

Her finner du i hovedsak brukte gjenstander med normal bruksslitasje, men alle varer blir nøye kvalitetssjekket og evt satt i stand før salg. Når det gjeder lamper, så blir de funksjonstestet og gått over. Ledning blir byttet ved behov og alle lamper får moderne støpsel. Dette er ting man kan fikse selv uten å være elektriker, så hos oss kan du være trygg på at dette blir gjort etter reglene. 

Alle produkter blir også kategorisert og gitt en vurdering av stand, enten meget god eller god stand. Siden kvalitet og fornøyde kunder er viktig, vil de aller fleste varene i butikken kategoriseres i disse to kategoriene. 

Meget god stand: det vil si at den er i noe bedre stand enn man skulle kunne forvente i forhold til alder.

 

God stand:  det vil si at den vil ha litt flere tegn på å være brukt, omtrent som man vil kunne forvente i forhold til alder. 

Evt. andre ting som er verdt å merke seg angående stand vil ellers være oppgitt i teksten. Vi tar forbehold om at feil i teksten kan forekomme. 

 

Skulle produktet ikke svare til forventningene, eller ha andre feil eller mangler og du ønsker å reklamere, ta kontakt, så finner vi alltid en løsning. 

Fornøydgaranti på fiksetjenesten

Vi har fornøydgaranti på fiksetjenesten, dvs. at du betaler ingenting før oppdraget er utført.