Kjøpsinformasjon

1. Frakt og levering

 

Sending 

Ved sending av varer innenlands er fraktkostnad alltid kr 99.- som standard. Fri frakt ved bestillinger over kr 799. Litt større møbler sendes ikke, men det er opplyst i annonsen der produktet ikke sendes. 

Henting og levering 

Alle varer kan hentes og sees på vårt lager på Linderud i Oslo, Tirsdager kl 17-18 etter avtale. Obs: si fra om du kommer på forhånd, det er ikke drop inn. Vi ønsker at varer hentes innen 4 uker, dersom ingenting annet er avtalt. Ordrer må være hentet innen 3 mnd.  

Alle som bor i Oslo får varene automatisk levert på døren av oss for standard frakt, kr 99. evt gratis om man handler for over beløpsgrensen for fri frakt.  Dette gjelder også de aller fleste møbler, også der det er opplyst at møblet ikke sendes, så sant det ikke står at det ikke leveres. Unntaket er store møbler som feks. salongbord, spisebord, sofaer ol. For tiden leverer vi utenom normal arbeidstid etter nærmere avtale. Vi leverer kun på døren i Oslo. 

2. Ordrebehandling 

Ordrebehandling

Behandlingstiden for ordre er for tiden inntil 4 virkedager, som regel tar det kortere tid. Noe lengre behandlingstid enn vanlig kan forekomme i perioder med stor pågang og under ferieperioder. 

Etter bestillingen er mottatt vil du få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post med angrerettskjema. Du vil så få en e-post når ordren er klargjort og klar for henting, eller en sendingsbekreftelse med sporingsnummer. 

3. Betaling

Hos oss kan du betale med Vipps, Paypal eller kort og vi tar dessverre ikke kontanter.  Om du ønsker å betale med vipps, velger du "frakoblet betaling" ved utsjekk og vippsnummeret kommer opp. Betalingen legger du deretter manuelt inn i Vipps.  Vi ønsker helst at alle ordre betales ved bestilling, men det er mulig å betale ved levering og henting (med Vipps) dersom man ønsker å se varen først. 

4. Bytte og angrerett

Bytterett

Er du ikke fornøyd, kan du få byttet varen innen 14 dager fra varen er mottatt (gjelder ikke salgsvarer).  Porto eller levering ved bytte, står kjøper for selv., så sant det ikke er en reklamasjon.  

Angrerett 

Dersom du skulle angre kjøpet har du også 14 dagers angrerett på nettkjøp. 

Fyll ut angrerettskjema som følger med ordrebekreftelsen, å ikke hente ordren anses ikke som bruk av angrerett. Evt porto eller levering ved angret kjøp må kunden selv bekoste. 

Ved bytte eller angret kjøp må varen være i samme stand som ved kjøpstidspunktet.

Uavhentede ordre

Ordre som ikke blir hentet etter  3 mnd, kan bli kansellert og gitt et gebyr på inntil kr 100.- .I tilfeller der vi ikke hører noe fra kunden og vi har gitt minst 3 varsler om henting, kan ordrer bli kansellert før 3 mnd har gått (men etter 4 uker). 

 

I tilfeller der pakken ikke blir hentet på Posten av mottaker innen fristen, vil kunden få et gebyr på kr 200.-.

 

Gebyrene dekker porto, gebyrer og andre kostnader forbundet med uavhentede ordre. 

4. Tingenes tilstand/reklamasjon 

Tingenes tilstand

Her finner du i hovedsak brukte gjenstander med normal bruksslitasje, men alle varer blir nøye kvalitetssjekket og evt satt i stand før salg. Når det gjeder lamper, så blir de funksjonstestet og gått over. Ledning blir byttet ved behov og alle lamper får moderne støpsel.

Vi er opptatt av å informere godt i produktbeskrivelsene der det er feil og evt mangler. Alle produkter blir også kategorisert og gitt vår vurdering av stand, enten meget god eller god stand. 

Reklamasjon 

Skulle produktet ikke svare til forventningene og du ønsker å reklamere, ber vi om at du tar kontakt med oss.